Stefano Rezzonico

stefano_rezzonico

Fonction Professeur adjoint
Bureau 3001-33
Téléphone 514 343-6111, poste 37189
Courriel stefano.rezzonico@umontreal.ca

Formation

  • Postdoctorat au Dept. of Speech-Language Pathology, University of Toronto (Canada)
  • Doctorat (cotutelle) en Sciences Humaines (Logopédie-Orthophonie), Université de Neuchâtel (Suisse) et en Sciences du Langage, Université Paris 3- Sorbonne Nouvelle (France)
  • Certificat de spécialisation en Linguistique, Université de Genève (Suisse)
  • Licence ès Lettres, Université de Lausanne (Suisse)

Thèmes de recherche

  • Pragmatique, discours et interaction
  • Troubles du développement du langage
  • Bilinguisme
  • Apprentissage de la lecture et de l’orthographe

Publications choisies

  • Rezzonico, S., Goldberg, A., Mak, K., Yap, S., Milburn, T., Belletti, A., & Girolametto, L. Narratives in Two Languages: Storytelling of Bilingual Cantonese–English Preschoolers. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 2016, 59, 521-532.
  • Rezzonico, S., Hipfner-Boucher, K., Milburn, T., Weitzman, E., Greenberg, J., Pelletier, J. & Girolametto, L. Improving Preschool Educators’ Shared Book Reading Practices: Effects of coaching in professional development, American Journal of Speech-Language Pathology, 2015; 24 (4): 717-732.
  • Rezzonico, S; Chen, X.; Cleave, P.; Greenberg, J.; Hipfner-Boucher, K.; Johnson, C.; Milburn, T.; Pelletier, J.; Weitzman, E. & Girolametto, L. Oral Narratives in Monolingual and Bilingual Children Preschoolers with SLI. International Journal of Language & Communication Disorders, 2015; 50 (6): 830-841.
  • Rezzonico, S., de Weck, G., Salazar Orvig, A., Da Silva Genest, C., & Rahmati, S. Maternal recasts and activity variations: a comparison of mother-child dyads involving children with and without SLI. Clinical Linguistics & Phonetics 2014; 28 (4): 223-240
  • Rezzonico, S. Narration, explication et pathologie du langage. A.N.A.E Approches Neuropsychologique des Apprentissages des Enfants 2013; 124 : 261-268.

Liens externes pertinents